måndag 7 maj 2007

2007-05-07

Spendera mera!
I fredags gick jag lite tidigare från jobbet. Jag ville gå runt och leta efter en klänning att ha på bröllopet i Turkiet i september. Det är lika bra att försöka hitta något nu för jag vet att det kommer att bli urplockat ganska snart och i nästa vända är det höstkläderna som kommer in. Det skulle väl inte bli så svårt, tänkte jag. Men - jag hittade ingenting. Provade några klänningar men de passade inte alls. Det enda jag egentligen gillade - och som förmodligen också skulle sitta perfekt - var några klänningar från Karen Miller. Men de kostar ungefär 2 500 kronor och så mycket har jag inte råd att lägga ut för en klänning. Inte lust heller, med tanke på att jag inte ens känner brudparet.

I stället för en festklänning hittade jag däremot en massa andra saker - två tröjor, en jeanskjol - som jag har letat efter en jeanskjol! I månader! - ett linne och strumpor. Det blev en dyr shoppingtur ändå. Så kan det gå. Men jag är väldigt nöjd med inköpen i alla fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida