måndag 30 april 2007

2007-04-30

Skön helg och nya idéer
Helgen har varit riktigt bra. Jag har haft sovmorgon två dagar i rad, och det kan jag inte ens minnas när det sist hände. Det har bara varit så skönt allting, så avslappnat.

På fredagen köpte jag hem en massa goda saker och sedan satt vi i solnedgången på min balkong, åt och drack vin och bara njöt av utsikten över Stockholm. Vi avslutade kvällen med en riktigt dålig film på dvd, med katterna som sällskap.

På lördagen tog vi det riktigt lugnt och först på eftermiddagen kom vi iväg till Mio för att titta på lite saker. UP vill köpa nya möbler och jag vill ha en ny matta till vardagsrummet. Jag trodde att jag hade bestämt mig, men när jag väl stod där i butiken fick jag en helt ny idé. Kanske måla om i hallen och vardagsrummet. Måla alla väggar vita bara och så köpa en matta i rött. Det skulle kunna bli riktigt bra. Jag vet att det är ett projekt jag kommer att svära över, för att det kommer bli så mycket jobb med det, men jag vet också hur jag är när jag har fått en idé i huvudet, när jag har bestämt mig för något.

Det är bara att inse - jag kommer inte att flytta till stan. Priserna har gått upp ännu mer sedan i höstas och det finns ingen chans för mig att kunna köpa en lägenhet i den storlek jag vill ha. Ju mer jag tänker på det, desto mindre lockande känns det dessutom att lämna mina 76 kvadratmeter för något som kanske bara är hälften så stort. Jag får sikta in mig på att bo kvar och att investera i den bostad jag har i stället. Så det blir att måla om, ny matta, lite nya inredningsdetaljer. Nytt vardagsporslin kanske jag äntligen ska skaffa också. Göra något för mig, för min framtid.

På lördagkvällen var vi hemma hos UP. Vi gick igenom en del av alla våra bilder från Borneo - totalt har vi ungefär 1 200 foton! UP lagade sin underbara potatissoppa och jag bakade mitt livs första rabarberpaj som blev suveränt god med vaniljvisp till. På söndagen sov vi länge, men vi hann med en promenad innan jag åkte hem för att fixa inför veckan, och UP åkte iväg till Uppsala för att fira Valborg.

När vi promenerade nämnde UP det som jag själv har tänkt på under sista tiden, att vi har pratat så mycket de senaste dagarna, den senaste veckan. Verkligen haft djupa samtal om livet, om vad vi känner och vill, om värderingar, om vad som är viktigt. JP frågade mig häromdagen om jag tyckte att jag och UP har kommit varandra närmare på sistone, och jag svarade tveklöst ja. Det känns riktigt, riktigt bra nu. Det känns att det är vi två.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida