måndag 23 april 2007

2007-04-23

En heldag
Jag har nästan längtat ihjäl mig efter en riktig sovmorgon. Men inte heller i lördags fick jag sova ut - det var bara att gå upp tidigt igen. Jag och C skulle gå på stan och leta tärnklänning till mig. Vi gick och gick och blev mer och mer trötta och frustrerade över hur svårt det var att hitta något. I stort sett alla festbutiker är helt urplockade vid den här tiden. C har kommit fram till att jag ska vara klädd i grönt och det begränsade ju urvalet ordentligt. Antingen fanns inte min storlek eller så var det fel färg.

Vi kom till slut fram till två alternativ som kanske skulle fungera. Den ena klänningen var lite mer dekorerad med stenar och pärlor, men den fanns inte inne i min storlek just den helgen. Förhoppningsvis kommer den in - annars har jag problem. Den andra klänningen som både nästan passade och dessutom hade rätt färg, hade varit uthyrd flera gånger redan. Den såg använd ut, tyget var slitet och den hade en rand längst ner efter att ha varit upplagd. Med andra ord inte heller något riktigt bra val. Jag skulle hellre vilja ha den första klänningen, om jag bara kan få tag i rätt storlek.

Efter vår tur på stan åkte jag ut till mina föräldrar och Maja i Sollentuna. Det var evigheter sedan jag var där - veckorna har bara försvunnit. Jag var trött, trött, trött - hällde i mig flera koppar kaffe men det hjälpte knappt. På eftermiddagen ringde UP och sa att BC och HT hade bjudit in oss på middag på kvällen, helt spontant. UP ville gärna gå och jag sa OK fast jag egentligen inte hade lust och inte riktigt orkade heller. Men ändå.

HT bor i Marieberg, i det jättestora huset som ser så tråkigt ut utifrån. Men hans lägenhet var fin och utsikten riktigt härlig med vatten och fritt läge. Klart bättre än jag trott. På middagen var det vi och ytterligare några av deras vänner. Det blev en trevlig kväll även om jag var seg och även om vissa diskussioner urartade något. Vissa personer tyckte verkligen inte som jag och ibland fick jag lägga band på mig för att inte protestera högljutt. En del åsikter kan jag bara inte förstå mig på, och som alltid har jag svårt att hålla tyst i sådana lägen. Jag köper inte bara vad folk tycker utan försöker få fram deras resonemang och tankar kring det hela. Men ibland blir det obegripligt ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida