fredag 20 april 2007

2007-04-20

Mitt hjärta brister
Igår var jag och UP och såg Mitt hjärta brister på Folkoperan. Det var en kombination av teater, dans och opera och musiken var en kombination av arior ur olika operor. Föreställningen var väldigt bra! Den innehöll både tragik och komik, gripande om förlorad kärlek och komiskt om hur vi kämpar för att få den. Det kändes som att slutsatsen av föreställningen var att kärleken är svår, att kärleken gör ont, att vi alltid förlorar den till slut.

Idag blåser isvindar genom Stockholm. Jag har kapitulerat och plockat fram mössan och vinterstövlarna igen, och trots det fryser jag ända in i märgen.

UP pratar om att köpa nya möbler, om att inreda sin lägenhet, och jag undrar om det alls finns plats för mig i hans planer.

Mitt hjärta brister. Så passande.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida