onsdag 2 maj 2007

2007-05-02

Ganska bra ändå
Första maj blev en konstig dag. Jag mådde inte ett dugg bra på dagen, hade ingen energi, hade sovit dåligt och hade inte lust med någonting. Jag lyckades i alla fall komma igång med att städa och tvätta mina fönster och kände mig grymt duktig efteråt. Sent på eftermiddagen åkte jag hem till E och SH för att fika.

Jag har inte träffat dem på länge och jag blev nästan förskräckt när jag såg E. De gifte sig i mars och hon är nu gravid i vecka 14. Hon har varit riktigt dålig på grund av graviditeten och kan fortfarande knappt äta någonting, hon kan inte jobba, orkar knappt gå utanför dörren utan tillbringar dagarna antingen med att ligga i sängen eller sitta i soffan. I stället för att börja gå upp i vikt och få lite mage har hon gått ner drygt tio kilo och hon var i princip bara skinn och ben, alldeles gråblek och eländig. Trots det var hon i alla fall väldigt glad över graviditeten och det förstår jag eftersom jag vet att hon har velat ha barn i flera år. Det blev mycket prat om deras bröllop och om barnet och det var OK, jag förstår att hon vill berätta om allt och prata av sig. Hoppas verkligen att hon mår bättre snart så att hon kan börja leva normalt igen.

Jag tog en lång promenad från Kristineberg via Fredhäll, över Västerbron och längs Södermälarstrand bort till Slussen där UP mötte mig med bilen. Det var så skönt att träffa honom igen. Det blev konstigt när vi pratade på Valborgskvällen men nu redde vi ut alla missförstånd igen. Det känns som att vi kommer allt närmare varandra nu, som att vi blir mer och mer öppna och ärliga mot varandra. Det förflutna tänker jag knappt på längre och det är en sådan lättnad att det är borta ur mitt liv. Jag är lugnare, jag mår bättre nu. Vi har det bra tillsammans ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida