torsdag 1 mars 2007

2007-03-01

Framsteg
Igår gick jag ett par timmar tidigare från jobbet. Jag och UP skulle gå till Malaysiska Turistbyrån för att få lite tips och råd inför vår resa och de stängde så pass tidigt så jag var tvungen att missa en del av arbetsdagen för att hinna dit.

Det blev i alla fall ett bra besök. Vi fick prata med en kvinna som hade bra koll, även om hon inte hade varit på alla de ställen dit vi har tänkt åka. Men hon hade några bra tips om vilka vi kan kontakta, vad vi behöver förboka och vad vi lika väl kan fixa på plats. Hon berömde mig för att jag var så väl påläst redan nu.
"If you have any questions, you can just ask your wife and she will know the answer", sa hon till UP. "And then if she doesn't know you can call me instead."
Jag tyckte att det var lite komiskt att hon kallade mig för UP's fru, och ännu mer lustigt att han inte korrigerade henne.

Det känns i alla fall som att vi har lite mer kunskaper nu. Det verkar som att vi kommer att kunna lösa nästan allting när vi kommer till Kota Kinabalu, och det är skönt att veta. Trots att väldigt mycket finns på internet är det ändå en djungel att få fatt i all information och veta vem som är bra och vem som inte är värd pengarna. Det vi ska göra innan vi åker iväg är att boka hotell i Kota Kinabalu och Kuala Lumpur och att se över inrikesflygen på Borneo och eventuellt boka även dem. Resten tar vi längre fram. Det är inte långt kvar nu!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida