torsdag 22 februari 2007

2007-02-22

Vinter, vinter, vinter
Det har varit en märklig vinter i år. Först blev det snökaos. Hela Stockholm stod stilla. Sedan blev det varmt, plusgrader och vårkänslor fast det bara var januari. Sedan kallt igen. Och så varmt. Och kallt...

Nu är det vinter på riktigt. Det snöar ordentligt utanför mitt fönster och temperaturen har varit nere på -13 som kallast. Inte klokt. Jag som hatar att frysa! Jag längtar till våren, till att få gå med lågskor och tunna kappan utan halsduk, med bara en tunn tröja under. Tur att jag har Borneo att se fram emot.

UP försöker övertala mig att följa med honom ut och åka skridskor någon dag. Jag vill och vill inte. Är rädd att det ska vara jättesvårt, att jag ska ramla och skada mig, bryta handlederna igen. Två gånger räcker för mig. Samtidigt pratar ju alla om hur roligt det är, hur avkopplande och härligt. Så jag får väl försöka och se vad jag tycker. Kanske faller även jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida