torsdag 22 februari 2007

2007-02-22

En skön tisdagkväll
I tisdags var jag på massage efter jobbet. Så skönt! Det var ett tag sedan sist jag var där och med lite lagom stela muskler och träningsverk efter måndagens pass så var det underbart välbehövligt att bara få bli omhändertagen i en timme. Jag hade kunnat ligga kvar hela kvällen.

UP hämtade upp mig efteråt och vi åkte hem till mig - som vanligt. Jag har börjat tycka att det är jobbigt, det här att han alltid måste åka till mig, eftersom jag har katterna. Det är lättare sagt än gjort för mig att sova borta, under veckorna går det inte alls och på helgerna gör jag det med ständigt dåligt samvete och kluvna känslor. Det känns som att han måste offra så mycket mer än mig för det här och det tär i mig att det ska vara så.

Hemma hos mig lagade vi en experimentmiddag, fisk med ris och sockerärtor och sås med kokos, ingefära, vitlök, lime och chili. Jag gjorde såsen som vanligt utan att följa receptet mer än på ett ungefär och ett tag verkade såsen på väg mot katastrofens rand, men UP lyckades rädda den och faktiskt blev middagen riktigt god till slut. Han hade köpt med sig semlor som vi tryckte i oss till efterrätt, trots att vi var alldeles för mätta redan innan. Det var en skön kväll, alldeles lagom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida