onsdag 28 februari 2007

2007-02-28

Ett annat slags liv
Igår följde jag med UP hem till hans bror LP för att äta middag. LP bor med sina två barn i Lännersta som ligger en bit längre utåt Värmdöhållet från där jag bor, men inte så långt ifrån mig ändå. Med bil tar det nog max tio minuter.

Jag har aldrig varit i Lännersta förut men jag blev positivt överraskad. Det var en riktig idyll med villor och fina, stora trädgårdar, och mitt i all denna idyll bodde LP i bottenvåningen av en villa, en stor, härlig lägenhet med stor uteplats och trädgård. Det var riktigt intressant att träffa en av UP's bröder till sist. De var både lika och olika. Jag tyckte bra om LP direkt. Han var enkel och vanlig, lätt att prata med och verkade vara bra att ha att göra med på alla sätt. Han verkar vara en väldigt bra pappa dessutom. Han lät barnen ta precis så mycket plats som de behövde, uppmuntrade det de sa och gjorde och lät dem vara självständiga, men hade ändå koll på dem hela tiden. Det var verkligen en annan värld än min, ett annat slags liv än det jag är van vid. Och till min egen stora förvåning kom jag på mig själv med att tänka att det nog inte var så tokigt att leva så ändå. Att det kanske till och med är något som jag skulle kunna göra en dag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida