fredag 9 februari 2007

2007-08-09

Besökare från Oz
Igår blev en konstig dag på jobbet. Jag åkte iväg för ett läkarbesök på eftermiddagen men det drog ut så på tiden så jag kom fram till att det inte var någon idé att åka tillbaka. Alltså åkte jag från mottagningen direkt hem till UP i stället. Jag hade verkligen längtat efter honom så det var skönt att bara få komma dit, få lite tid för oss själva en stund innan UP's gäster kom dit. Jag hade med mig en röd ros till UP och han blev verkligen glad över den!

UP skulle ha två gamla vänner på besök på kvällen, dels var det TF som jag ju har träffat flera gånger tidigare och sedan kom också CO dit. CO är en kille som UP har lärt känna via TF och som numera bor i Australien och är gift och har barn med en australiensiska. Han hade varit nyfiken på att träffa mig och därför tyckte UP att jag ju kunde vara med och äta middag med dem. Det blev en bra kväll! TF är alltid lika rolig att träffa och även CO var trevlig och intressant att prata med. Vi pratade mycket om resor, vi har alla varit i Australien så det fanns många reseminnen att diskutera och berätta om. Överraskande nog hade CO inte varit på Fraser Island som i mitt tycke är något av det bästa som Australien har att erbjuda. Maten var lika god som alltid när UP tillagar den. Jag är så glad att han både gillar och kan laga mat! Själv är jag för det mesta helt oinspirerad när det gäller matlagning, jag gör det för att jag måste men sällan för att jag verkligen vill det. Den här kvällen bjöd UP på jordärtskockssoppa och pannkakor med glass och hjortronsylt. Gott, gott, gott!

Jag var tvungen att åka hem till mina katter på kvällen och UP följde med mig. Jag har ständigt dåligt samvete för att jag är borta från dem så mycket. Vissa veckor är värre än andra, som den här veckan när jag har varit uppbokad i stort sett alla kvällar, kommit hem sent, bara gått och lagt mig och sedan åkt iväg igen på morgonen. Det är roligt att Tuva tyr sig så mycket till UP. Jag tror att hon känner av att Saga är mer svartsjuk och helst vill ha mig för sig själv, så Tuva har i stället passat på att lägga beslag på UP och göra honom till sin människa. Det är bra, det är roligt att de båda kommer så bra överens.

UP var lite tystare än vanligt under middagen och jag kommenterade det när vi var hemma hos mig, att jag hade lagt märke till det. Han svarade att han hade dels varit så inne i matlagningen och velat att den skulle bli bra och att alla skulle ha trevligt, men han sa också att han faktiskt förstod hur jag känner när jag är med människor som PH som bara pratar och tar över och inte låter någon annan få en syl i vädret. Han hade känt samma sak tillsammans med TF och CO som båda knappt höll tyst en minut på hela kvällen. Men han var nöjd med kvällen hur som helst och det är ju huvudsaken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida