torsdag 8 februari 2007

2007-02-08

LC 125
Igår följde jag med KH på min först Ladies Circle-träff någonsin. Jag har hört en hel del om Ladies Circle och blivit nyfiken, så när jag fick höra att KH var med i LC 125 bad jag att få följa med henne som gäst någon gång. Ladies Circle är den kvinnliga motsvarigheten till herrarnas Round Table, och det låter som ett väldigt bra sätt att utöka nätverket, få nya kontakter och nya vänner.

Igår träffades vi hemma hos EVK, en mycket trevlig tjej som jag har träffat hemma hos KH och JD ett par gånger tidigare. Vi var totalt 12 personer igår. Vi åt middag, pratade, höll LC-möte inklusive presentation av samtliga deltagare, och sedan gick vi på kvällens tema som var filmrecensioner. Jag valde att recensera filmen Timmarna som är en av mina absoluta favoriter, mycket tack vare att skådespelarna - ner till minsta biroll - är helt fantastiska. Nicole Kidman fick en Oscar för sin insats, men utmärkelsen hade lika väl kunnat gå till någon av de andra huvudrollsinnehavarna; Julianne Moore eller Meryl Streep, eller varför inte till fantastiska Toni Colette och Ed Harris som är lysande i birollerna.

LC-tjejerna var trevliga och det var flera där som jag blev nyfiken på att lära känna bättre. Däremot är jag inte övertygad om jag vill bli medlem eller ej, mest för att det verkar ta mycket tid i anspråk. Jag tycker redan nu att jag har svårt att hinna med allt jag vill göra, att jag ständigt får prioritera bort människor och aktiviteter för att tiden inte räcker till. Det gör att jag tvekar till att gå med på riktigt. Men det verkar vara en bra grej ändå. Jag ska nog försöka vara med på minst ett möte till, bara för att känna mig för lite till.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida