måndag 5 februari 2007

2007-02-05

Vänner som finns kvar
På lördagen gick jag upp tidigt. Jag skulle åka in till stan för att träffa TT och ta en promenad runt Djurgården med henne. Det var en perfekt dag, inte så kallt, soligt och skönt, som gjord för en lång promenad ute. Det var riktigt roligt att träffa henne igen! Det var länge sedan vi sågs, alltför länge sedan, och det fanns mycket att prata om. TT är en av de få personer jag litar på helt och fullt. Vi har känt varandra hela livet, vi har vuxit upp tillsammans. Vi vet mer om varandra än de flesta och allt behöver inte förklaras, allt behöver inte sägas rent ut. Det är som med syskon ungefär. Hon berättade att hon ska göra praktik och resa runt i Indien ungefär samtidigt som jag och UP åker till Borneo. Det kommer nog att bli oförglömligt för henne att komma dit.

På eftermiddagen åkte jag ut till Sollentuna för att hälsa på mamma och pappa och Maja. Vi åt, fikade, pratade. Lugnt och skönt som alltid och Maja spann när jag klappade henne. På vägen hem ringde jag till S och hon undrade om jag inte ville komma över till henne, så det gjorde jag. Hennes lägenhet på Rörstrandsgatan är perfekt. Den ser ut att vara hämtad ur ett inredningsmagasin. Jag fick lite komplex när jag såg lägenheten med dess perfekta inredning och tänkte att så kommer jag aldrig ha råd att bo. Men det var roligt att träffa S igen. Det var länge sedan vi umgick bara hon och jag och jag kände ändå att hon finns kvar. Det är bara M som har försvunnit ur mitt liv, som det verkar. Jag frågade S om M hade sagt något om mig till henne, om hon var sur över något eller så, men S hade inte hört något. Så jag vet inte vad som har hänt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida