onsdag 7 februari 2007

2007-02-07

Ett oväntat, underbart besök
Igår kväll körde jag ett spinningpass efter jobbet. Det behövdes, men jag var inte riktigt inspirerad ändå. För en gångs skull har jag ett verkligt mål med min träning nu - att orka bestiga Mount Kinabalu om mindre än två månader. Det ska bara gå!

Jag hade pratat med UP på vägen hem och vi hade kommit fram till att vi inte skulle kunna ses förrän på torsdag. UP skulle träffa några gamla kollegor på tisdagen och jag har LC-träffen på onsdag. Jag tillbringade kvällen med att slappa hemma, städade, fixade lite. Dammsög och donade. Men så strax efter klockan nio på kvällen dignar plötsligt en liten lapp ner genom mitt brevinkast. "Saknar dig, puss!" stod det på lappen och det visade sig vara ett av UP's visitkort från förra jobbet. Jag öppnade dörren och där stod han! Total överraskning men jag blev så otroligt glad att se honom. Han hade varit och ätit middag med vännerna men kände sedan att han ville träffa mig, så han kom. Resten av kvällen kändes väldigt, väldigt bra. Han kom ju ändå!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida