fredag 19 januari 2007

2007-01-19

En vänskaplig kväll
På torsdagkvällen hade jag dragit ihop ett gäng människor för att gå ut och äta på min favoritindier Samrat of India på Katarina Bangata. Det är ingen flott restaurang, inte det minsta trendig eller så, men maten är toppen och det är billigt och bra. Jag har varit där många gånger och jag kommer garanterat tillbaka.

Roligt nog så var det riktigt många som tackade ja. Elva personer blev vi allt som allt, det var jag, UP, LT, JD, KH, MB, EE och några fler. Jag skickade sms till EE samma morgon och frågade om hon ville komma med och det gjorde hon. Det är roligt att vi har börjat ha kontakt igen efter alla år! Vi kände varandra halvt om halvt i Gävle när vi båda pluggade där men sedan har vi inte setts på tio år säkert, inte förrän på Birkakryssningen i oktober när hon helt oväntat dök upp i gänget och det visade sig att vi har gemensamma vänner. Världen är verkligen liten!

Det blev en väldigt bra kväll på restaurangen. Vi åt, pratade om allt mellan himmel och jord och det blev många skratt och skämt under kvällens gång. Jag gillar verkligen Södermalm. Hade jag bara fler vänner som bodde där så skulle jag tveklöst koncentrera mig på att hitta en lägenhet där, i stället för i Vasastan och på Kungsholmen som jag ju ändå inte har råd med när allt kommer omkring.

UP hade bilen med sig och vi åkte hem till mig efter middagen. Vi hade inte setts på hela tre dagar vilket är länge för att vara oss och jag tror att vi hade saknat varandra lika mycket båda två. Det känns verkligen bra nu och jag är innerligt glad att jag har honom i mitt liv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida