onsdag 10 januari 2007

2007-01-10

Snart är det på riktigt
Det är mycket som händer i mitt liv nu. Saker jag inte förstår, saker som jag måste ta tag i. Jag fick ett brev igår som fyllde mig med vrede och oförståelse. Det måste lösas, det är orimligt men jag måste ta tag i det ändå. Det är vänner som slutar höra av sig, som knappt ens orkar svara när jag gör det, och andra som tror sig veta och bara är alltför snabba med att döma. Det är det vanliga med jobb och träningen som jag just nu inte har någon riktig lust till - så jag tar en paus för det ska man göra ibland. Jag tror inte på att träna när jag inte riktigt vill det, då är det bättre att låta mig själv vila ett tag. Göra annat under tiden och fokusera på mig själv. Det är mycket nog ändå, sådant jag inte har svar på och inte förstår.

Mitt i allt kaos är jag innerligt glad att jag har UP vid min sida. Han finns hos mig och gör att jag orkar mer, att jag kan mer, att jag förhoppningsvis i längden kan bli en bättre människa och må bättre. Igår var vi och pratade med en resebyrå om resan till Brasilien och det känns att det börjar bli verkligt nu, att resan faktiskt kommer att bli av. Vi har inte bestämt exakt när vi ska åka ännu - det beror lite på hur det passar för UP's vänner som bor där och när de kan ta emot oss. Men resrutten börjar klarna i alla fall. Jag önskar att vi kunde stanna borta i mer än tre veckor men tyvärr är det all semester jag har sparad. Men det kommer att bli en toppenresa! Som jag längtar efter att komma iväg! Det är något verkligt att se fram emot, något som är på riktigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida