måndag 15 januari 2007

2007-01-15

Sorg
Mamma ringde till mig för en stund sedan och berättade att hennes farbror A är död nu. Han var 94 år gammal och så där riktigt stark och pigg och fullständigt klar i huvudet nästan in i det sista. Jag har så många minnen av A och starkast är sista gången jag träffade honom, då när jag och R stannade till och hälsade på när vi var på väg hem från Skåne. Jag minns att A var ledsen när vi skulle åka iväg. Han sa att det var sista gången vi skulle träffas. Det känns tungt att tänka på hans ord då och jag önskar att jag hade fått umgås mer med honom. Att jag hade tagit mig tiden att lyssna när han berättade, att stanna till lite extra, att bara sitta där och höra på allt han har varit med om, allt han har upplevt. Allt sådant som inte kommer tillbaka.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida