måndag 4 december 2006

2006-12-04

Cocooning
Det har varit så underbart skönt att vara ledig ett par dagar extra som jag var i förra veckan. Det behövdes. Jag är inte på långa vägar helt utvilad, men det har gjort stor skillnad bara att ha den där extra tiden utanför jobbet. Jag har shoppat massor, hälsat på hos mina föräldrar, varit på massage, träffat vänner, tittat på lägenheter, fixat saker hemma... hunnit med en hel del faktiskt.

Jag märker på mig själv nu att jag inte är lika angelägen om att vara social som jag har varit tidigare under året. Jag har inte samma behov av att prata med människor, av att ha sällskap. Det räcker utmärkt att bara vara hemma, det är nästan så att det är det jag helst vill göra. Bara sitta i soffan med katterna och vara och koppla av och koppla bort.

Jag har fortfarande en hel del sparad semester så jag tror att jag ska ta ut några dagar vid jul och nyår också. Det är lika bra att passa på att ta ledigt när jag kan. Det ska bli riktigt, riktigt skönt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida