torsdag 23 november 2006

2006-11-23

Språkförbistring
Gårdagens mailkonversation mellan mina två kollegor är så rolig att jag måste lägga ut den här. Konversationen gällde beställning av mat inför vår julaktivitet och den utspelar sig mellan vår receptionist/ekonomiassistent och vår italienske säljare som har bott i Sverige i några år. Till saken hör att han är vegetarian.

Jag och AG fick ta del av mailen och vi låg nästan på golvet och vred oss av skratt. Dagens bästa!

Han: Ciao. Jag tar förrätt bruschetta med parma och mozzarella, varmrätt hjortfilé och efterrätt vaniljglass med chokladsås. Är det hjortfilé vegetarisk? Ciao.

Hon: Nej, det är kött. Gös, eller böntrio är vegetariskt.

Han: Jag köper det, då. Tack.

Hon: Vilket av de? Gös är fisk och böntrio är nog någon slags bönröra.

Han: Bögtrio, tack.

Kommentarer överflödiga...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida