onsdag 22 november 2006

2006-11-22

En lycklig kväll med E
Igår träffade jag E efter jobbet. Det var alldeles för länge sedan sist och jag blev så där riktigt glad över att se henne. Hon är nyförlovad och jag följde med henne till guldsmeden som håller på att tillverka hennes vigselring för att hon skulle prova den igen innan han gör den klar. Den kommer att bli jättefin, enkel och ren, precis i min smak! Det blev mycket prat om bröllop och framtiden och det var roligt för jag minns själv hur det är att vara i den fasen, att planera och drömma om allt som ska hända. Jag berättade för E om vad som händer i mitt liv och hon gav mig ett enda råd: släpp inte det här för någonting i världen. Och hon har ju så rätt. Jag hoppas bara att jag kan göra något bra av det också, att jag vågar och klarar av det.

Mitt i alltihop dök JM upp på restaurangen. Han kom dit med ett gäng av sina nya kollegor men såg oss inte utan jag skickade ett sms till honom och önskade honom en trevlig middag. Han blev bra förvånad! Gick ett varv runt restaurangen och letade upp oss och satte sig och pratade en stund. Lika glad som alltid och som vanligt kan jag inte låta bli att le när han är med. Han har den effekten på mig, han är ett riktigt lyckopiller som alltid fungerar. Jag är så glad att han finns!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida