måndag 13 november 2006

2006-11-13

Trött helg
Lördagen förflöt som i dvala. Jag var helt slut efter fredagkvällen, sov otroligt dåligt och drömde förvirrade drömmar om SR och UP om vartannat. Jag fick kämpa mig upp ur sängen för att orka ta mig in till stan. Jag köpte farsdagspresent och en jacka och gick sedan för att träffa SB för fika och promenad i regnet. Kvällen tillbringade jag hemma i soffan. Hade en del sms-kontakt med UP men var bara för trött. Jag tittade på big air-tävlingen och tankarna vandrade iväg.

På söndagen var det visningar som vanligt. Jag såg en enda lägenhet som var riktigt intressant, en vindsvåning som jag redan på förhand vet kommer att bli galet dyr. En annan lägenhet i Atlasområdet var fin och trevlig på alla sätt, men jag är så osäker på läget. Det ligger hur centralt som helst men det känns som att man sitter i en grop. Ingen budgivning nu heller med andra ord.

Efter visningarna träffade jag S, vi gick och åt och tog sedan en snabb sväng hem till henne innan vi åkte till Sofia kyrka för att höra Mozarts Requiem. Så vackert, så mäktigt! Jag blir riktigt inspirerad till att börja sjunga på allvar igen. S sa samma sak så kanske kan vi hitta en kör tillsammans, det vore roligt.

På kvällen kom UP över till mig med en hög dvd-filmer. Vi såg den japanska Spirited away, väldigt annorlunda i både animation och innehåll. Det var en alldeles lagom söndagsaktivitet även om jag var trött och det blev sent. Och jag är fortfarande förvirrad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida