måndag 6 november 2006

2006-11-06

Slow Sunday
Söndagen var seg! Gårdagens fest gjorde sig påmind och jag fick kämpa mig upp ur sängen och runt på alla dagens visningar. Sex av sju inplanerade lägenheter hann jag med. Ingen av dem var lika klockren som de tidigare jag har bjudit på, men jag såg ändå två som jag kommer att lägga bud på. Den ena är topprenoverad och väldigt välplanerad och den andra har perfekt läge, men en del kvar att göra för att bli i riktigt bra skick. Jag kommer att bjuda men jag kommer inte att gå lika högt som jag har gjort tidigare. Får se hur långt det räcker den här gången.

Annars höll jag igång med att prata i telefon. Sju personer hann jag ringa till under dagen och jag avslutade med det nästan traditionsenliga söndagsfikat på Lewinskys med JP. Jag drog min teori om ignorans för henne och hon höll med om det jag sa. Om man verkligen inte bryr sig så behöver man inte anstränga sig för att visa att man inte bryr sig. Och den som aldrig släpper in någon i sitt hjärta blir till slut väldigt, väldigt ensam.

Jag har insett en sak under den senaste veckan och det är att jag inte behöver kompromissa längre. Jag behöver inte välja mellan det ena eller det andra, för det finns människor som faktiskt har allt. Jag måste bara öppna ögonen och se dem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida