onsdag 1 november 2006

2006-11-01

Tänd lampan
Nu har det blivit vinter. Full snöstorm ute, dags att börja använda mössa och varmaste jackan. Det tar emot! Jag vill inte ha vinter riktigt ännu! Det var ju nyss sommar! Jag insåg just att det bara är en dryg månad sedan det fortfarande var sommarvärme ute och nu är hösten nästan förbi redan. Helt galet. Jag och AG var ute och fotograferade våra utomhusprodukter på terrassen, just för att visa att de klarar vilket väder som helst, och det blåste så att de nästan välte. Men det blev bra bilder.

Jag läste Christian Carters nyhetsbrev idag och där var en kort sektion om killar som är players. Jag var tvungen att gå tillbaka till hans bok för att läsa hela kapitlet och det var som att någon hade tänt lampan och äntligen fått mig att se klart. I boken finns en beskrivning av tre olika typer av players och som i ett slag insåg jag att samtliga är en perfekt beskrivning av US. Allt stämmer! Det är så bra så jag måste citera boken här:
  1. The “Ego Driven” Players
    These are the guys who want or need attention from multiple women. The attention feeds their egos and makes them feel better about themselves. They aren’t necessarily bad guys, but they’re shameless flirts who usually don’t know any better than to live their lives seeking approval and validation from more and more women. They often connect deeply with women right off the bat and because women feed on this connection, women will tend to share more of their private thoughts, feelings, etc.
  2. The “Social Players”
    These are the guys who make a career out of learning how to pick up women. It becomes their favorite evening past-time. You’ll find them out partying all the time, always going somewhere, and always having a woman to call and never spending a weekend evening at home. They tend to congregate with other Players who are out to meet new women.
  3. The “Physical” Players
    Finally, there are the “Physical” Players. These guys are seeking something purely physical from a woman and don’t have much else on their mind. They’re often the more sensual and artistic types who charm women with their body language and their ability to make a woman comfortable with intimate contact soon after they meet.

Men who are into picking up women do so because the challenge validates their intense need to feel important, powerful, and attractive. They are NOT looking to settle down, don’t care about the woman they’re with, and don’t want a relationship with any woman no matter how cool or beautiful she might be. The excitement of the search for women, the challenge of picking up new women, and the instant gratification these men get is all they’re after.

Christian Carter är så bra! Jag har verkligen lärt mig mycket av honom och detta är bara ännu ett exempel. Ibland måste man helt enkelt ha hjälp utifrån för att se riktigt tydligt. Någon tänder lampan och plötsligt blir allting uppenbart. Den här gången är det US men det finns många som är som honom, alltför omogna och egoistiska för sitt eget bästa. De kan vara bra vänner men de klarar inte av känslor och det är deras egen förlust.

Jag tror att det kanske viktigaste av allt här är att detta till slut får mig att förstå att det här inte på något sätt handlar om mig. Det hade inte spelat någon roll om US hade involverat sig med mig eller med någon annan - det hade blivit samma resultat oavsett. Jag har inte gjort något fel, jag har inte kunnat vara annorlunda än den jag är. Det har ingen betydelse och det är inte jag som har förlorat något här - det är han och bara han.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida