måndag 13 november 2006

2006-11-13

Kluven
Fredagen innebar after work på Storstad. Jag gick dit för att träffa KH och ML i första hand men i verkligheten pratade jag knappt med någon av dem på hela kvällen. I stället fastnade jag med min nya bekantskap SR i baren. Jag gick dit för att beställa, där stod han och började prata med mig och på den vägen var det. Det tog nog inte mer än fem minuter för oss att byta telefonnummer och allt eftersom kvällen gick insåg jag att denna person faktiskt kunde vara intressant på riktigt. Det fanns något där.

KH kom fram till mig efter ett par timmar och berättade att någon annan i gänget hade frågat vem jag var som SR stod och pratade med. KH hade talat om vem jag var och personen som frågade hade då svarat att jag såg ut att vara någon som SR skulle kunna falla för på riktigt. Jag blir alldeles yr i huvudet av det här.

Senare på kvällen dök UP upp tillsammans med en kompis, de hade varit på förfest på kompisens jobb. Vid det här laget hade jag så trevligt med SR så jag visste knappt vad jag ville. Total förvirring. Ville fortsätta prata med SR för att lära känna honom bättre men ville samtidigt umgås med UP som jag ju inte hade träffat på en vecka.

Det blev en konstig kväll. Jag försökte fördela uppmärksamheten lika mellan SR och UP med resultatet att antingen den ena eller den andra kände sig som femte hjulet. Ganska sent på kvällen ville UP och hans kompis gå vidare och jag, KH och SR bestämde att först gå och äta något snabbt för att sedan möta upp dem. UP och hans kompis gick i förväg till Olssons Video men var bara inne och vände. De kom och mötte oss och sa att de i stället skulle gå tillbaka till UP's kompis kontor, där fanns massor att dricka och det var gratis och bra. KH bestämde att åka hem så då var vi bara fyra...

På kontoret var det tomt och mörkt och festen var slut för länge sedan men vi satte på musik, hällde upp vin och satt och pratade. Det var intressant - på ena sidan satt UP och höll mig i handen och på andra sidan satt SR och smekte mig över ryggen. Själv var jag bara förvirrad och är det ännu. Vet inte vad jag vill och vad jag känner. Jag vill träffa UP mer och jag vill träffa SR mer. Men framför allt måste jag landa och komma fram till vad jag känner. Det är inte alls säkert att jag kommer att ha möjlighet att påverka någonting i det här. Oftast blir det ju inte mitt beslut. Men jag är nyfiken, jag vill veta mer om dem båda.

Jag fick sms från både SR och UP på natten och det gladde mig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida