måndag 27 november 2006

2006-11-27

Bounce Streetdance Company
I fredags såg jag Bounce på Dansens Hus! De sätter upp sin version av Gökboet och mycket bättre blir det inte. Jag såg samma föreställning för ett halvår sedan men faktiskt tyckte jag nästan att den var ännu bättre nu. Inte för att något är annorlunda utan kanske bara för att jag redan kände till handlingen och hur de skulle komma att gestalta den. Det är ganska fantastiskt att man bara genom dans kan visa en berättelse så klart och tydligt, att varje del av historien blir så väl berättad trots att inga repliker förekommer. Det jag framför allt gillar med Bounce är deras glädje och energi. De får allt att se så enkelt ut, det som egentligen inte är ett dugg lätt utan kräver år och tusentals timmar av träning, det gör de bara som på lek. De inspirerar mig till stordåd, till att vilja lära mig dansa som de gör. Och som vanligt vill jag bara ha mer av dem, snart igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida