tisdag 12 september 2006

2006-09-12

Intuition
Det är märkligt det här med intuition. Det är ingenting man vet, utan det är en känsla. Man känner på sig saker, oförklarligt, det är något som bara sitter där, som bara finns. Jag märker allt oftare att jag har rätt i mina föraningar, på gott och ont. Ibland handlar det om saker som jag egentligen inte vill ha rätt i. Att jag kan känna på mig något som är negativt och mycket riktigt visar det sig att jag har rätt, även när jag önskar att det var annorlunda.

Men är det verkligen intuition det handlar om? Är det så det kallas? Handlar det kanske egentligen bara om att jag med ökande livserfarenhet har blivit så mycket bättre på att läsa av människor och tolka deras ord och handlingar, men även på att tolka det som inte sägs, inte görs? Jag lär mig att läsa mellan raderna. Jag tänker mycket, analyserar och funderar och vill förstå allt, vill lägga en mening i allt. Ofta är det nog lättare att låta bli. Men det är så jag fungerar, helt enkelt.

Intuition eller bara erfarenhet? Det är frågan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida