fredag 8 september 2006

2006-09-08

Vilken kväll!
Jag och AG åkte iväg till vår reklambyrå Herlin & Widerberg efter jobbet. De skulle ha inflyttningsfest och vi gav dem en av våra displayer i inflyttningspresent. Den blev verkligen supersnygg i deras entré och de förevisade den stolt för alla andra kunder som var där. Kul!

Jag hann inte stanna länge utan skulle iväg till Dansens Hus och se en föreställning med Cullbergbaletten, två nya verk som de sätter upp nu. Jag älskar Cullbergbaletten! Jag såg dem första gången i Gävle när jag läste på högskolan där och blev störtförälskad, en förälskelse som bara har blivit starkare genom åren. Jag brukar försöka se allt de sätter upp och varje föreställning är lika mäktig, en sådan upplevelse.

De två verk de gjorde igår var fantastiska. Det första handlade om ensamhet och om den ångest som jag tror att många människor känner över att inte riktigt passa in i normerna. Ibland försöker vi bryta oss fria och hitta våra egna spår men varje gång blir vi tvingade tillbaka in i alla måsten och borden. Det andra verket handlade om civilisation och naturlighet. Om att dessa två krockar, att de leder till bråk och våld och slutligen krig. I slutet är vi alla ensamma. Väldigt gripande, jag är fortfarande alldeles tagen av alla känslor.

Hem sent, umgicks lite med katterna innan jag kom i säng alldeles för sent, som vanligt. Jag skickade ett kort sms till US och några minuter senare ringde han. Vi pratade ganska länge om allt möjligt. Efteråt kunde jag knappt somna, jag var alltför upprymd av kvällens upplevelser och känslostormar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida