lördag 17 juni 2006

2006-06-17

Gå på lina
Livet är en ständig balansgång. Det spelar ingen roll hur goda intentionerna är, alltid är det något som ändå blir fel. Man trampar folk på tårna, säger fel, gör fel. Det är så otroligt svårt att få det rätt för alla. Jag som tar så allvarligt på sådant hos andra är precis lika värdelös på det som vem som helst. Värre kanske. Vissa dagar känns det som att det enda rätta att göra är att bara stänga dörren och låta bli att prata med någon alls. Bara vara, med katterna som enda sällskap. Dem är jag glad för. Djur är nog de enda som kan ge villkorslös kärlek.

Idag är en sådan dag när jag inte orkar träffa någon, bara för att allt blir så fel. Jag är bjuden på grillfest i kväll men har tackat nej för jag orkar inte sitta en hel kväll och bara hålla masken och låtsas att allt är bra. Min blivande man kanske är där - vem vet? - men i så fall får jag vara utan honom för den här gången.

Livet är som en slak lina. Det är ganska lätt att göra ett feltramp och bara falla handlöst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida