fredag 16 juni 2006

2006-06-16

Våndan med nätdejting
Jag har testat nätdejting i alla dess former. Match, Spray Date, Mötesplatsen, E-kontakt... Hittills har ingen av dem varit någon större hit men å andra sidan känner jag flera lyckliga par som faktiskt har träffats den vägen så visst är det möjligt.

Problemet är väl bara att jag aldrig känner något när jag väl möter personen i verkligheten. Alla är så trevliga när man mailar till dem, de flesta är ju trevliga till och med i verkligheten. Men attraktionen finns bara inte där. Det har hänt ett par gånger att jag har blivit lite intresserad, nyfiken, kunnat tänka mig att träffa personen igen för att åtminstone känna efter lite mer och lära känna dem bättre innan jag avskriver det. Men i de fall jag har blivit lite intresserad har inte killen blivit det i stället.

Det här med fysisk attraktion är jätteviktigt för mig och jag funkar nog så att för mig måste det kännas något på en gång, annars är det kört. Instant attraction eller ingenting, något som ju dessvärre sällan infinner sig. De flesta killar uppfattar jag som lite för mesiga, eller för korta och taniga - viktigt för mig som själv är lång, jag blir helt enkelt inte attraherad av en kortare kille! - eller så klickar det helt enkelt bara inte.

De flesta killar presenterar sig själva på ett sätt som inte är intressant nog för mig. Eller så är det något i utseendet som gör att jag direkt kan se att jag inte kommer att bli attraherad av dem, hur trevliga de än är. Jag har nog väldigt svårt för att bli intresserad bara genom att se ett foto eller läsa en kort text. Det behövs ett verkligt möte, en verklig person.

Och trots det så hänger jag kvar. Trots det så fortsätter jag försöka och hoppas på ett mirakel.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida