fredag 16 juni 2006

2006-06-16

En påminnelse om det förflutna
Idag fyller min pappa år! Ska åka dit efter jobbet och äta middag. Jag har köpt en bok, Geographica till honom. Tror han blir glad över den.

Jag pratade med E igår. Vi pratade en del om Göteborg. Förra sommaren kretsade en stor del av mitt liv kring den staden, eftersom jag var tillsammans med HS som bor där. Jag var så kär i HS att jag kunde ha lämnat hela mitt liv här i Stockholm för att flytta ner till honom i Göteborg. Nu med facit i hand är jag förstås glad att det inte blev så. Jag är glad att jag är kvar i mitt älskade Stockholm och att jag har det liv jag har här. Jag har fått många nya vänner bara under det senaste året, flera som har kommit att betyga otroligt mycket för mig. Dem skulle jag ju aldrig vilja lämna nu.

Men nu är det E som är i Göteborg. Hon blev tillsammans med HS's kompis SH, ironiskt nog i samma veva som HS bestämde sig för att dumpa mig. Ironiskt eftersom det var jag som presenterade E och SH för varandra. Hon blev kvar och jag försvann.

Jag ska åka till Göteborg en helg i sommar. Vi ska ha en tjejhelg där nere, tredje sommaren i rad vi gör det. Ska bli riktigt, riktigt kul, att träffa tjejerna och även att träffa min härliga vän och före detta kollega CAG. Som jag har saknat att umgås och prata med honom! Hoppas vi får träffa hans dotter också. Hon verkar vara ljuvlig.

E pratade om vad hon och SH ska göra på midsommar. De ska låna SH's mammas hus och dra dit en massa folk, vänner och vännernas barn. E nämnde aldrig HS men det behövde hon inte, jag känner henne alltför väl för att märka när hon försöker dölja något för mig. Så jag förstod att även HS kommer att vara där, med sina barn, kanske en ny flickvän? Jag har bett E att inte nämna HS för mig eftersom jag bara blir på dåligt humör av att höra talas om honom men problemet är väl att ibland behöver hon inte ens nämna honom, jag förstår det ändå.

Hoppas att jag kan hålla tankarna borta från HS när jag är i Göteborg. Att hela den resan inte bara blir som en enda lång påminnelse.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida