onsdag 27 april 2011

2011-04-27

Jag gjorde det!
Jag sprang igår! Runt hela ön, ett varv blev det och jobbigt som bara den var det. Det gjorde ont i benen och ont i lungorna, men jag sprang utan att stanna. Fort gick det inte, och långt var det inte, men jag tog mig runt och det är ett steg framåt. Jag inser att trots att min grundkondition i princip är bra - det vet jag - så är löpning och cykling faktiskt två helt olika sporter. Det är som att jämföra handboll och fotboll. Bara för att jag är bra på det ena betyder det inte att jag per automatik är bra på det andra, utan det kräver träning, precis som allt annat. Men nu tänker jag mig att jag kanske springer någon gång i veckan, som komplettering till min andra träning, så kan det bli riktigt bra. Jag vill inte ge mig ännu, trots att jag redan nu förstår varför jag aldrig blivit någon stor löpare. Men som sagt, man måste börja någonstans.

Något helt annat: precis som förra månaden märker jag inte några som helst symptom på att jag har ägglossning. Kanske, kanske om jag verkligen känner efter, men det kan lika väl vara min inbillning. Jag har ärligt talat ingen aning om ifall min kropp fungerar som den ska eller inte och det är lite irriterande - ännu en biverkning av p-piller som det inte pratas mycket om. Men om man inte har ägglossning, får man ändå mens? Det är mycket jag inte vet, inser jag nu. Mycket kvar att lära. Jag skulle kunna fråga C, men det tar emot. Inte just nu.

Idag är det äntligen dags för träning igen. Jag har inte kört ett hårt pass på en hel vecka nu, förutom gårdagens lilla - men jobbiga - runda. Med andra bord borde jag vara väl utvilad och stark och taggad som bara den. Vi får se hur det går men jag utgår från att det blir ett riktigt bra pass som vanligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida