tisdag 26 april 2011

2011-04-26

Från vinter till sommar
Vilken påskhelg det har varit! Det är som att vi har hoppat över våren och gått direkt från vinter till sommar. Vi har haft omkring 20 grader varmt, vi har gått ute i bara ben och suttit ute i solen och njutit i fulla drag. Varje år när sommaren väl kommer är det som att vi glömmer bort att det någonsin har varit vinter och varje gång det händer är det magiskt.

Helgen har i stort varit bra. Vi har haft sköna dagar och fått massor gjort. Vi har tittat på tapeter - vi har inte gått i mål men kommit en bra bit på vägen. Vi funderar fortfarande på något ljust i beige och guldiga toner till vardagsrummet, men velar mellan något i vitt, grått eller möjligen blått till sovrummet. Det blå temat är något som har kommit upp nu, men det skulle kunna bli riktigt bra tror jag.

Vardagsrummet har också fått ett lyft. Vi har köpt en stor beige matta och sidenkuddar i gult och grönt, och det är otroligt vilken skillnad det gör. Rummet är mycket större och mycket ljusare, helt plötsligt. Det var en effekt vi inte hade räknat med, men den större mattan gör att hela rummet ser bredare ut. Det blir mer en avdelning som blir själva vardagsrummet, ett eget rum i rummet så att säga. Jag gillar det!

U har umgåtts lite med LP, och det är en sorglig historia. LP är så långt under isen nu så han knappast kan hitta tillbaka på egen hand, och hans problem är större än vad familjen klarar av. U har pratat med sin kompis UE och han i sin tur föreslår att vi vänder oss till en privat mottagning i stället, eftersom den allmänna vården tydligen inte blir bra.

Vi har umgåtts med våra familjer också, middag hos mina föräldrar tillsammans med C, Ö och SL på påskafton, och annandagen var det besök vid U's pappas grav och sedan lunch hos AP. Hos mina föräldrar var det bra, massor av god mat och framför allt otroligt mycket Maja-gos. Hon sitter utan problem i famnen och verkar trivas bra där och jag och U lyckades dessutom få bort en massa tovor som är besvärliga i pälsen. En bra dag!

På påskafton tog vi en dag för bara oss och gjorde en utflykt till en av mina favoritstäder, Uppsala. Jag har varit där massor av gånger, och varje gång jag kommer dit tänker jag att jag skulle ha pluggat där, eller att jag skulle kunna bo där. Hela stan är otroligt inspirerande för mig, lagom stor, trevlig och vacker. Jag skulle nog trivas där! Det enda som saknas är vattnet, det är något som jag tycker om i Stockholm. U har sin kompis UE i Uppsala, så vi passade på att träffa honom. Vi gick en visning på Uppsala Slott - väldigt intressant - och promenerade sedan till ett klassiskt konditori och fikade och pratade. En bra dag!

På det hela taget är jag jättenöjd med vår påskhelg! Sommarvädret gör sitt förstås, men vi har fått en massa bra saker gjorda och kommit framåt på många sätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida