tisdag 26 april 2011

2011-04-26

Sommarfunderingar
Sommaren närmar sig med stormsteg och det är dags att planera för semestern. Det är lite konstigt och ovanligt för att vara oss - för en gångs skull har vi ingenting särskilt planerat. Ingen längre resa, inget stort projekt förutom inredningen. Jag antar att vi liksom har lagt saker och ting lite "on hold" på grund av barnfrågan, men än så länge är jag i alla fall inte gravid och vem vet när och om det händer?

Jag skulle mer än gärna planera in en längre resa nu så länge vi kan, trots att det är galet och vi redan har spenderat en förmögenhet på resan till Ecuador. Just nu har vi helt enkelt inte råd. Vi borde göra något enkelt, som att fjällvandra till exempel - det är ju inte fel heller och det gör jag gärna. Men något mer vore bra, någon tur utomlands vill jag gärna ha. Grejen är ju också att om vi ska åka iväg ut i Europa så kan kostnaden lätt dra iväg och då kan vi lika gärna lägga pengarna på en flygbiljett till något land längre bort och leva billigt där. Eller hur? MT och AI ska flytta till Nairobi nu och vi kommer garanterat att åka och hälsa på dem någon gång - man måste passa på när man har vänner på lämpliga ställen! Fast då skulle jag förstås gärna fortsätta längre söderut, till Botswana kanske... dit vill jag absolut åka någon dag.

Ja, det är dags att börja prata om sommaren. Det finns alltid saker att se fram emot!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida