torsdag 16 december 2010

2010-12-16

Snöstorm och huvudvärk
Idag är en mindre kul dag. Dundrande huvudvärk och sömnbrist och jag är oändligt glad att jag kan jobba hemifrån - det har besparat mig många sjukdagar med huvudvärk, kan jag säga. Så i stället för ett stökigt kontorslandskap sitter jag nu hemma vid köksbordet i lugn och ro, med musik i bakgrunden och snönstorm som yr utanför fönstret. Helt klart mer behagligt att jobba så här och jag slipper stressen.

Igår körde jag mitt vanliga cykelpass på kvällen. Det gick riktigt bra igår också men jag klarade inte att köra hela passet utan vila - det är helt enkelt för tufft för mig att gå ut så hårt. Jag vet att jag är stark och vältränad, inte minst är jag stark jämfört med många andra tjejer, men jag är absolut inte i så bra form som tävlingsåkarna - de står i en klass för sig.

Efter middagen ägnade jag och U oss åt bröllopsfoton. Vi har fortfarande inte hunnit klart med att gå igenom och välja ut vilka bilder vi vill beställa, men lyckligtvis har vi faktiskt riktigt många som är bra nog att välja bland. Målet är att få iväg en beställning innan jul så tar det inte så lång tid efter resan att få det helt klart med tackkort och allt.

Jag har märkt en sak hos mig själv på sista tiden och det är skillnaden i de bloggar jag läser och även den musik jag lyssnar på här hemma. Jag söker mig helst till enkla, vardagliga saker, musik på svenska som Sonja Aldén, Shirley Clamp och Sanna Nielsen som jag aldrig lyssnat på tidigare. De bloggar jag helst läser handlar inte om det senaste modet eller de häftigaste prylarna utan mer bara om livet, så som det är. Kanske är det en mognadsfråga? Kanske börjar jag bli vuxen på riktigt nu? Kanske börjar även jag till slut att landa i vem jag är?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida