tisdag 17 augusti 2010

2010-08-17

Ner på detaljnivå
Idag gör jag min sista arbetsdag som ogift. I morgon har jag semester och är ledig fram till bröllopsdagen, och det lär behövas kan jag säga. Vi är inte klara med förberedelserna även om vi har kommit en liten bit till framåt i alla fall. Min stora oro är festprogrammet - det är inte på långa vägar färdigt och det kommer att ta tid att printa i så många ex. Vi måste lösa det på något sätt men jag är rädd att det blir stress in i det sista för oss.

Mitt jobb blir klart lidande nu och det finns två skäl till det. Det ena är att mitt huvud är så fyllt av de sista bröllopsförberedelserna nu så det finns helt enkelt inte plats för något annat. Det andra skälet är att jag helt enkelt inte är tillräckligt motiverad för att kunna riktigt driva mig själv nu. Jag gör det jag måste men inte mer och jag vet att det inte räcker, men just nu är jag bara så inställd på att ta mig härifrån så det finns liksom ingenting annat. Min drivkraft är snarare att byta jobb än att satsa allt på det jag har nu.

Jag har kommit lite längre i mitt sökande efter vad jag vill göra. Jag vet att jag vill jobba på ett företag som - helst i alla fall - har en marknadsavdelning bestående av mer än en person. Jag vill helt enkelt ha kollegor inom mitt yrkesområde, vilket jag har saknat länge. Mina nuvarande "kollegor" finns i Schweiz och jag träffar dem en gång om året. Varje gång jag möter dem kommer jag hem glad och inspirerad, men så snart jag är tillbaka här sjunker jag ihop igen. Dessutom skulle jag vilja jobba med produkter som vänder sig till privatkunder. I hela mitt liv, i princip, har jag jobbat med företagskunder, och jag tycker ärligt talat att det är tråkigt. Jag vill ha kontakt med människor, jag vill kunna dra nytta av alla de möjligheter och fördelar som privatmarknaden ger. Tänk bara - sociala medier till exempel. Mot företagskunder är det nästan hopplöst att jobba med sociala medier. Mot privatkunder är det en helt annan sak. Roligare, tror jag, och mer kreativt, inte så stelbent. Sist av allt har jag en önskelista som gäller branschen. Jag tycker helt enkelt att finansbranschen, som jag är i nu, är urtrist. Produkterna intresserar mig inte alls och jag vill jobba med produkter och tjänster som intresserar mig också. Så var hittar jag det här jobbet? Jag vet inte ännu, men jag är övertygad om att det finns någonstans. Det är årets mål för mig - att hitta ett nytt jobb.

Jag pratade med mamma igår och frågade om pappas provresultat har kommit. Det hade de inte. C hade sagt till honom att han ju skulle kunna ringa till läkaren och fråga, men nej, det tänkte han inte alls göra. Han vill inte veta, han vill inte ens ha svar. Jag tror att han är mer orolig än han erkänner, och det är som att han vill förneka verkligheten in i det längsta. Med tanke på att han ändå verkar vara i bättre form nu än han var tidigare så kan jag tycka att han kanske skulle slappna av lite, men det verkar inte så. Oavsett resultatet så har den här processen i alla fall tagit enormt mycket tid - nästan tre månader utan svar, totalt. Otroligt.

Igår kväll var vi hemma hos TM och hennes sambo JL för att planera bröllopsfesten med TM och TF som ska vara toastmasters. Vi hade lite nya idéer om saker som kan hända på festen och med gemensamma krafter kom vi fram till en hel del happenings under kvällen. Jag tror att TF och TM blir ett bra team! När vi kom hem igen på kvällen gjorde vi klart musiklistan också så nu är en till puck avklarad. Pust, små steg framåt varje dag, men vi skulle behöva mer tid helt klart. I kväll är det bordsplacering som gäller. Full fart framåt!

2 kommentarer:

Blogger Towe sa...

åh vad spännande med bröllop, får man se klänningen sen?? :)

17 augusti 2010 kl. 14:27  
Blogger Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Förstår att det är fullt upp, måste ändå vara mest roligt som återstår.

Hoppas det ordnar sig med din pappa.

Lycka till med allt!
Kramar Milla ♥

18 augusti 2010 kl. 12:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida