fredag 13 augusti 2010

2010-08-13

Jobba på
Gårdagkvällen var inte vidare rolig. Jobbdagen var seg som kola, det är fortfarande sommarlugnt och inte mycket att göra. På kvällarna däremot är det fullt ös med allt som finns att göra.

Jag var bara hemma och hämtade bilen efter jobbet och åkte därefter direkt över till C och familjen. Middag, gott som vanligt hos dem - C har verkligen fått alla husliga gener i vår lilla syskonskara - och SL skulle prompt läsa böcker med mig. Roligast var att hon nästan har lärt sig läsa en bok själv - boken Bäbis rädd som hon nästan har lärt sig utantill genom att titta på bilderna. C färgade mina ögonfransar och ögonbryn och jag fick med mig en extrasäng och madrass hem till våra gäster som kommer i kväll. Väl hemma stod städning på schemat - jag storstädade hela lägenheten inför besöket och det blev riktigt fint.

Idag jobbar jag hemifrån och har även passat på att tona håret lite mörkare. Som vanligt ser jag inte riktigt klok ut precis när jag har lagt på extra färg på hår och ögonbryn, men jag vet att om bara några dagar kommer det att lägga sig lite och se bättre ut- lagom till nästa helg hoppas jag. I eftermiddag är det dags för besök hos kiropraktorn och U kommer hem från Dalarna där han har jobbat ett par dagar nu. Vi ska storhandla inför besöket och sedan kommer gästerna framåt midnatt någon gång - pust!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida