tisdag 9 februari 2010

2010-02-09

I'm back!
Mitt läkarbesök idag gick bra, tack och lov - igen. Mammografi och ultraljud. Jag tillhör den roliga så kallade högriskgruppen eftersom jag har en del bröstcancer i släkten så det är årliga kontroller som gäller och jag avskyr det varje gång. Kan utan tvekan säga att brösten är den del av min kropp jag tycker absolut sämst om, just för att de i princip bara är en ständig källa till oro för mig. Sedan att de egentligen ärligt talat är klart snyggare än benen, tja - det är som det är. Benen kommer nog på andra plats i tycka-illa-om-listan, medan ögonen leder tycka-om-listan. Det här med att älska sig själv är inte alltid det lättaste, tydligen!

Jag körde en strålande rolig träningsomgång igår och jösses vad jag har saknat träningen under mina två veckors frånvaro. Förkylning, hosta och utlandsresa kom i vägen men nu är jag minsann tillbaka med besked. Träningen är helt enkelt en drog för mig och framför allt cykelpassen på måndagar och onsdagar har blivit en självklar måste-ha-del av mitt liv. Träning ger så otroligt mycket glädje för mig och jag kan helt enkelt inte tänka mig att någonsin vara utan det, så är det bara.

Igår tog jag och UP steget att anmäla oss till nybörjarkursen i spanska på Medborgarskolan. Vi valde en kurs med liten grupp och lite högre tempo än normalt, men vi är båda hyfsat språkbegåvade så jag tror nog att det ska gå bra. Det här är en del av våra förberedelser inför resan till Ecuador och Galapagos som vi planerar till jul och nyår i år, och dessutom något i alla fall jag har velat lära mig länge. Det ska bli kul att gå en utbildning igen - det var ett tag sedan sist nu.

I kväll blir det packning för hela slanten. Vi har fått ihop några medhjälpare till på lördag och i kväll ska vi köra porslin till nya lägenheten och dessutom hämta flyttkartonger hos HT och BC och packa, packa, packa.... pust, vi kommer att ha hur mycket saker som helst och jag hoppas att det kan få UP att inse att det är dags att rensa ännu mer än vi redan har gjort. Men det är roligt också och inte minst har vi ett bra resultat att se fram emot!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida