torsdag 28 april 2011

2011-04-28

Ut på äventyr
Igår var det träning igen, men oj så tung i benen jag kände mig! Core-passet gick bra och cykelpasset gick med nöd och näppe - men jag tog mig igenom och fick bra peppning av BJ som satt bredvid mig. Klasserna börjar tunnas ut nu och jag antar att det är det fina vårvädret som gör det. De riktigt seriösa ger sig ut och tränar utomhus, och de halvseriösa sitter ute på fiken i stället. Eller springer de? Vem vet? Ibland kan jag tycka att vi i järngänget är lite väl sekt-aktiga av oss, att vi liksom har tagit det här med cykeln längre än till bara träning, men samtidigt ger det så mycket och jag vill inte släppa det. Idag har jag faktiskt lite träningsvärk efter tisdagens löprunda, i ljumskar och vader, men jag ska nog sikta på att ta mig ut igen på lördag. Om jag kan springa en gång varje helg som komplement till övriga träningen så är det utmärkt.

Jag och U gjorde sällskap hem från stan och efter middagen jobbade vi var och en med sitt - U med bokslut och deklaration till sitt företag och jag harvade på lite med jobbsökningar. Det finns en del men jag har så svårt att komma framåt, mycket nog för att jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Jag inser att det lätt kan bli att jag går i samma fälla som tidigare och bara söker ett jobb med bra uppgifter utan att tänka efter tillräckligt. Nu vill jag ha mer och det ställer helt andra krav på sökandet och företaget jag söker mig till. PR ringde mig i morse och peppade åter igen att jag ska ringa till hennes kollega som kanske söker en person till kommunikationsavdelningen. Ja kanske - men vill jag det? Vill jag jobba i försäkringsbranschen - eller skulle det bara bli "ett jobb" igen? Stämningen här hos oss är i alla fall riktigt usel nu och varje dag väntar jag på att se om någon ny har sagt upp sig. Det är ju bara en tidsfråga och de flesta är nu mer eller mindre öppna med att de ser sig om efter annat.

Idag ska jag i alla fall gå tidigt från jobbet för jag och U ska ut på äventyr! Vi ska åka på ett kundevent till en av våra leverantörer: ribbåt ut till en ö någonstans vid Värmdö och där är det höghöjdsbana, middag och diverse aktiviteter. Jag hoppas det blir en kul kväll och hoppas vi får plats i ribbåten - höghöjdsbanan är jag inte lika angelägen om, med min höjdrädsla! Men kanske är det därför jag ska göra det, för att utmana mig? Vi får se hur de har lagt upp kvällen men det blir bra hoppas jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida