tisdag 26 oktober 2010

2010-10-26

Det går bra nu!
Förmiddagen har varit en pärs. Jag började med tandläkaren, justering av bettskenan och så. Pust. Det är jobbigt att gå till tandläkaren, det tycker jag.

Sedan vidare till jobbet och utvecklingssamtal. Pust även där - jag fasar för det här varje gång på grund av mina dåliga erfarenheter. Men med TA har jag i alla fall ingenting att oroa mig för. Han är supernöjd med precis allt, öser beröm över mig och tycker att allt är toppen. Jag vet inte om det är han som är blind eller om jag faktiskt gör ett bättre jobb än jag själv tror. Men det känns i alla fall bra att höra berömmet och jag försöker ta åt mig.

Direkt efter utvecklingssamtalet var det dags för nytt besök hos optikern. Jag har gått utan linser i nästan en vecka och nu såg mina ögon bra ut så jag fick testa de nya linserna med nya styrkor. Den stora förändringen är att jag använder linser på båda ögonen i stället för bara på höger som jag har gjort förut. Jag ska testa den här varianten i en vecka och sedan gå tillbaka för att se hur det funkar. Mina gamla linser har jag inte kunnat använda på jobbet men tanken är alltså att den här nya varianten ska funka i alla sammanhang. Som vanligt är det en tillvänjningsperiod och jag räknar med en hel del huvudvärk under tiden jag vänjer mig. Sedan får vi se. Antingen funkar det eller så funkar det inte och funkar det inte är det åter glasögon som gäller på jobbet. Jag hoppas att det funkar för målet är att slippa glasögonen helt.

Om en liten stund ska jag gå från jobbet och åka ner till Zürich på konferens. Jag ser fram emot att träffa kollegorna där nere men däremot ser jag inte fram emot själva konferensen - ämnet verkar rent ut sagt urtråkigt. Men så är det, man får ta det onda med det goda.

Eftersom jag reser bort missar jag träningen i morgon - synd, för det går så bra nu och det är så roligt trots de långa sega passen. Igår gick det strålande och jag orkade hela vägen utan vila. Jag är stolt över det för det är allt annat än enkelt. So far so good den här dagen - nu ser jag framåt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida