måndag 18 juni 2007

2007-06-18

Lost in Tuscany
Jag har varit med jobbet i Toscana i fyra dagar. Jag åkte dit med väldigt blandade känslor - å ena sidan är det roligt att resa och se en del av världen jag inte har besökt tidigare. Å andra sidan skulle jag nästan hellre bryta handleden en gång till än att åka med det här sällskapet.

Lyckligtvis gick det bättre än väntat. De flesta är ju egentligen trevliga - vi har haft riktigt roligt stundtals. Jag har kunnat undvika dem jag velat undvika relativt bra och i stället sökt mig till
andra personer, som känns bättre att vara med för mig. Den bästa stunden på resan var nog när jag lyckades få gå runt i Florens helt på egen hand i ett par timmar. Jag shoppade och kände på staden och atmosfären.

Toscana var väldigt vackert och jag vill gärna åka dit igen, kanske bila med UP någon gång. Det känns som en resa man kan göra i stort sett när som helst i livet, när man är gammal lika väl som när man är ung. Kanske kommer jag tillbaka igen - man vet aldrig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida