onsdag 13 juni 2007

2007-06-13

Meeting the family
Igår var ingen bra dag. Det här med jobbet hänger över mig och har fått mig att helt tappa sugen både för konferensresan till Italien, och för att stanna kvar på företaget överhuvudtaget. Jag har kommit fram till att jag inte kan tacka ja till jobberbjudandet, om det förutsätter att jag ska ta det utan löneförhöjning. Det känns inte acceptabelt eftersom jag värdesätter mig själv och min kompetens högre än så. Ett nytt möte är bokat till idag och jag ser inte fram emot det.

Efter jobbet igår åkte jag hem till C för att färga ögonbryn och ögonfransar. UP kom dit senare också. Han har inte varit där förut och det var också första gången han träffade Ø. De verkade komma bra överens och det känns kul också att UP nu har mött alla i familjen, för nu när C och Ø är på väg att gifta sig får jag ju kalla honom för familj också.

Kvällen blev sen men det var trevligt att bara sitta där och prata om allt möjligt. Väl hemma hos mig försökte UP peppa igång mig inför lönesamtalet idag men det gjorde mig bara nedstämd. Det kändes som att han slog hål på alla mina argument och fick hela mötet idag att kännas bortkastat. Jag ska ta dagens samtal med JS och AS och sedan fokusera på att hitta ett nytt jobb. Det finns inget annat för mig att göra nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida