onsdag 11 april 2007

2007-03-19 - 2007-03-21

Kota Kinabalu
Vilken resa vi har gjort! Så mycket vi har upplevt - jag vet knappt var jag ska börja berätta om allt. Det har varit ett äventyr, mer än jag någonsin hade kunnat ana.

Sabahs huvudstad Kota Kinabalu var det första vi såg av Borneo. Det är en halvstor och förvånansvärt trevlig stad. Vi tillbringade tre nätter här och lärde känna en hel del personer på kvällarna vid strandpromenaden. Dagarna tillbringade vi med att utforska öarna strax utanför kusten. Manukan är den största ön, men jag tyckte att både Sapi och Mamutik var vackrare. Vi blev uppraggade av en turistbyrå som ville ha oss som testpersoner och betalade våra utflykter till öarna i deras regi, så det blev en bra början på resan att få göra lite gratisaktiviteter. På Mamutik provade vi para-sailing, att åka fallskärm efter en motorbåt. Det var läskigare än jag trott men väldigt roligt och UP var alldeles euforisk av lycka. Jag tror aldrig jag har sett honom så lycklig som då!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida