måndag 19 juni 2006

2006-06-18

Gammal är äldst

Jag träffade TT igår. Hon är min äldsta vän, vi lärde känna varandra redan när vi var 2-3 år gamla och var sedan oskiljaktiga under hela vår uppväxt. Vi tyckte att det var extra roligt eftersom vi har nästan samma namn och är födda med exakt ett års och en dags mellanrum. När Madonna slog igenom föll vi båda som furor, det var redan 1983 tror jag när vi blev Sveriges största Madonna-fans. I gymnasiet tappade vi kontakten och hade sedan många år när vi inte hördes av alls, till dess att vi sprang på varandra mitt på Kungsgatan av en händelse för några år sedan. Och nu är allt som vanligt igen, med skillnaden att vi är vuxna, hon har två barn till och med.

Jag tror att TT är en bra mamma för att hon har en sådan distans till det hela, det som många föräldrar verkar sakna. Det är något att ta efter, om det blir aktuellt för mig. Det är bra med sådana vänner, även om det kan gå lång tid utan att vi hörs av så spelar det ingen roll för vi vet ändå var vi har varandra. Så många års vänskap försvinner inte så lätt, och det är jag glad för.

Igår åt vi glass, gick, pratade, pratade. Vi bestämde att TT ska komma hem till mig någon kväll så kan vi sitta på min balkong och titta på solnedgången över Stockholm, dricka vin och filosofera om livet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida