fredag 6 maj 2011

2011-05-06

Fredag igen
Det känns som att veckan har varit lång och seg, men nu är det i alla fall äntligen fredag! Torsdagkvällen gick i flygande fläng: först body pump, som gick bra, och sedan en kort sväng in på Lindex för att spana in deras nya kollektion Affordable Luxury. Tyvärr blev jag besviken! Jag provade en hel rad olika plagg men tyckte allt satt konstigt, det var stort och pösigt och vissa kläder hade dessutom tråkigt nog format sig efter galgarna och hade konstiga utstickande hörn i axlarna och så. Inget köp för mig med andra ord.

Hemma var det full fart. Jag åt en snabb middag, dammtorkade och torkade golven i hela lägenheten, bar ner kartonger och jackor i källaren och storhandlade inför kvällens middag. Puh! Men det går när man är effektiv och bestämmer sig!

Middaginköpet blev dyrt och det är tur att vi brukar göra så att alla betalar för sig själva vid de här tjejmiddagarna - det är egentligen inte min grej att göra så men nu är det så alla andra har gjort och då får det vara så. I kväll är det GA, PR, EB och KGH som kommer över och jag ser framför allt fram emot att träffa underbara GA som jag inte har sett på alltför länge. Sist vi sågs berättade hon att hon försöker bli gravid igen, jag undrar om de har lyckats nu? Som tur är har jag laddat upp med alkoholfritt bubbel till kvällen också och jag lutar nog åt att dricka en del av det jag med. Jag vill absolut vara pigg och fräsch till i morgon när vi har en massa annat att göra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida