torsdag 5 maj 2011

2011-05-05

Otrevliga säljare
Just nu känner jag för att skicka en bomb till Eniro. Maken till otrevliga människor på en säljavdelning har jag nog aldrig varit med om, och då har jag varit med om en hel del på den fronten. Seriöst: en säljare som mer eller mindre idiotförklarar kunden imponerar inte på mig. Tråkigt nog är det inte första gången jag blir så här dåligt bemött av just Eniro. Varenda gång jag har haft kontakt med dem har jag blivit illa behandlad som kund, och varje gång slutar det med att jag känner mig lurad. En gång var det till och med en säljare på Eniros företagsdel Proff som medvetet försökte lura mig. Jag kom på lögnen och hans chef blev inkallad i ärendet, men tyvärr, min bild av Eniro är att det är ett riktigt skitföretag som jag helst vill ha så lite att göra med som möjligt. Eniro, ett av Sveriges största annonsföretag, framstår mer och mer som vilket oseriöst blufföretag som helst. En klar besvikelse.

Igår var det stor brand i Stockholm. Arkitekthögskolan brann och det var immigt av brandrök i hela stan. Röken, eller åtminstone röklukten, drog in i kontoret - för en gångs skull fungerade luftintaget - och vi satt hela dagen med svidande ögon och huvudvärk. Träningssalen var bättre tack och lov, jag körde hårt och det var en bra känsla.

Hemma körde jag igång med städning, men hann inte klart utan det blir kvällens uppgift, förutom allt annat: styrkepass, storhandling inför tjejmiddagen i morgon, bära ner kartonger i källaren. Ja, så får det bli nu - jag har fått nog av U's kartonger som står i biblioteket och nu tar jag ner dem osorterade. Det är helt obegripligt hur vi, två personer, kan ha så mycket prylar så vi inte får plats i fyra rum, klädkammare och källarförråd. Det måste gå att göra det på ett bättre sätt! Kanske blir det helgens uppdrag, mera rensning alltså!

1 kommentarer:

Anonymous Erika sa...

Hej Therése, Det är väldigt tråkigt att höra att du haft så negativa erfarenheter i kontakten med oss. Vi beklagar det självklart och hoppas att ditt ärende har löst sig. Det är svårt för oss att svara om det enskilda fallet som vi inte känner till. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundombudsman på kundombudsman@eniro.com om det är något du känner att du vill reda ut. Mvh Erika, eniro.se

6 maj 2011 kl. 10:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida