torsdag 22 juni 2006

2006-06-22

Same, same but different
Igår hörde jag två killar sitta och prata på tunnelbanan. De var helt uppenbart homosexuella och det var intressant att höra vad de sa eftersom samtalet lika väl hade kunnat utspela sig mellan två tjejer. De pratade om killar och killproblem.

"Alltså, det är så himla frustrerande", sa kille nr 1. "Han säger att han är jättekär i mig och vi har verkligen jättebra sex men han är helt enkelt inte boyfriend material. Ska jag bara dumpa honom eller vad?"
"Var glad att du har någon som i alla fall är kär i dig", sa kille nr 2. "Du vet Tobias som jag dejtade, jag skickade sms till honom igår och han svarade inte förrän idag, och det var världens kortaste och mest opersonliga svar dessutom. Jag tror inte han är intresserad längre."

Jag undrar om killar pratar likadant om oss tjejer? Hur som helst verkar det som att killar ställer till problem för oss oavsett vilket kön vi tillhör. Jag menar, om inte ens killarna själva kan förstå sig på dem, hur ska då vi tjejer lyckas med det?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida