torsdag 22 juni 2006

2006-06-22

Ett glas vin på balkongen
Jag har nog en av Stockholms bästa utsikter från min balkong. Det finns ingenting som skymmer utan jag ser allt, Djurgården, Södermalm, Slussen, Gamla Stan, Globen, förorterna söderut, till och med Västerbron. De båda nyårsaftnar som jag har bott här har jag stått på balkongen vid tolvslaget och sett ut över Stockholm, hela horisonten fylld av fyrverkerier så långt jag kunnat se. På sommaren är det underbart, Stockholms glittrande ljus som inte känns så långt borta, eftersom jag kan se dem.

Sommarkvällarna är underbara. Jag kan sitta i timmar i solnedgången med ett glas vin och en bok, kanske David Gray som sjunger i bakgrunden, katterna som ligger och tittar ut över gården. Då är livet härligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida