tisdag 10 maj 2011

2011-05-10

Fram och tillbaka
Igår var en hyfsad dag på jobbet. Jag har inte hunnit fundera vidare på annat att söka, men ska börja med att göra upp en lista över intressanta företag har jag tänkt. Jag ska titta igenom alla mina kontakter och se om det finns något intressant där och börja från det hållet. PR tjatar på om sitt företag men jag känner ärligt talat inte att det är rätt, eller jag tror inte det i alla fall. Hon säljer inte in det tillräckligt bra för mig och jag upplever inte heller att hon riktigt lyssnar på vad jag vill ha utan mer utgår från att det hon har ett erbjuda är rätt för mig, utan att riktigt ta reda på fakta först. Jag tycker jättebra om PR, men hon kan vara lite väl gåpåig ibland.

Träningen igår gick i alla fall bra. Det var tungt, bergspass fortfarande, och jag gick ut så hårt jag vågade och det höll hela vägen. Min löpträning har det inte blivit mycket mer med och det är ett dåligt samvete jag har, att jag inte kommer igång trots mina föresatser. Promenera är förvisso bra också, det är lågenergiträning som förbränner bra och det är inte fel. Idag ska jag köra body pump, på fel dag eftersom jag antagligen måste göra en rotfyllning av en tand på torsdag och inte får träna efter det. Bara roliga saker minsann!

U hade besök av sin gamle pluggkompis FP igår. Han kom över på lite middag och prat och det var trevligt trots att vi var riktigt trötta alla tre. Annars blev det en lugn kväll och vi kom i säng hyfsat tidigt, fast jag har fortfarande svårt att sova av någon anledning. Det är för varmt, för ljust, för obekvämt - trots att vi har världens skönaste säng - och jag är ett vrak nästan varje morgon när klockan ringer. Typiskt nog!

Jag funderar vidare på inredning också. Just nu när jag föreställer mig vår balkong så tänker jag mig träplattor, vita möbler och enstaka rutor med vita stenar i stället för trä. Och så en massa växter och lite belysning till det, en liten oas för oss. Sedan tänker jag vardagsrum - matrum också, det här med att byta ut vardagsporslinet och köksmöblerna. Det vore ursnyggt med vita köksmöbler tycker jag, men där är U och jag inte helt överens. Hos en av mina favoritbloggar, Simplicity, såg jag bild på fina enkla köksstolar som föll mig i smaken direkt. De måste tittas närmare på vid tillfälle! Som jag brukar säga, det kan ju aldrig bli för mycket vitt i ett hem! Det är verkligen ständiga inredningsprojekt men nu vill jag bara bli klar en gång för alla, bara kunna bo och njuta hemma - det ser jag fram emot.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida